Open Society Institute Mental Health Initiative
 Club Rotary Timişoara Cetate
 Club Rotaract Timişoara Cetate
 SC Gauss SRL

Parteneri:
Fundaţia de abilitare
"Speranţa"

Copil-Speranţa.ro
The National Attention Deficit
Disorder Information and
Support Service

Asociaţia Nagual

Parteneri media:
TM Press
www.tmpress.ro - Informație curată
Radio România Timişoara
Radio Romnnia Timisoara
TVR Timişoara
TVR Timisoara

   1-2-3 MAGIC, Impresii


  1. Claudia Borza, psiholog clinician specialist
    Şef serviciu Consiliere Psihologica DGASPC Timiş

    În ceea ce priveşte programul 1-2-3 Magic mi-a plăcut foarte mult această abordare a comportamentului dezadaptativ sau pur şi simplu nedorit al copiilor ţinând cont în egală măsură, de părinte.

    În plus important îmi pare faptul că îl învaţă pe părinte să conştientizeze impactul propriilor emoţii care determină comportamente faţă de copil, acestea întărind în fapt comportamentele nedorite ale copiilor. Şi mai mult, oferă modele alternative de reacţie, accesibile, uşor de învăţat şi de aplicat.

    De asemenea utilitatea programului o văd în relaţia cu orice copil, care pe parcursul dezvoltării sale ca personalitate, traversează perioade normale de opoziţionism şi negativism ca parte a procesului de individualizare şi autonomizare, învaţă comportamente nedorite în contexte pe care nu le putem exclude din viaţa lui dar avem rolul de a le modifica şi dorim să o facem cu blândeţe şi discreţie astfel încât să nu brutalizam în nici un fel imaginea şi stima de sine în formare a celui mic.

    Şi pentru că în general, atunci când este posibil recomand ceea ce am încercat mai întâi pe propria persoană pot spune că am folosit tehnicile învăţate în relaţia cu propriul copil, reuşind să o motivez pe fetiţa mea cu succes şi mult mai uşor în a avea comportamente dorite. Aceasta înseamnă efort mai mic pentru părinte cu beneficii mai mari.

    Claudia Borza, psiholog clinician specialist
    Şef serviciu Consiliere Psihologica DGASPC Timiş

  2. Ioana Drugaş, psiholog
    Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Orizont” Oradea

    Informaţiile transmise pe întreg parcursul modulului I au fost susţinute de cercetări ştiinţifice, fapt ce a oferit acestui curs o înaltă ţinută ştiinţifică. Problematica acestei tulburări (ADHD) este mult vehiculată printre specialiştii din domeniu, dar niciun eveniment ştiinţific urmat până acum (fie el din categoria conferinţelor, fie din categoria cursurilor de formare/perfecţionare) nu a tratat atât de profund şi în detaliu simptomatologia şi cauzalitatea acestei boli. Aşadar, în primul rând doresc să reliefez sustenabilitatea ştiinţifică a informaţiilor primite.

    Aş dori, de asemenea, să remarc profesionalismul formatorilor. Spre surprinderea mea, aceştia nu au fost psihologi. Dar modalitatea în care au abordat problematica ADHD m-a făcut să înţeleg faptul că educarea şi dezvoltarea copiilor cu această tulburare nu reprezintă doar sarcina psihologului. Profesionalismul formatorilor s-a identificat prin modalitatea în care au organizat întreg modulul/cursul. Fiecare informaţie transmisă a fost susţinută de argumente din viaţa de zi cu zi, din experienţa formatorilor, situaţii în care adesea ne-am regăsit şi noi (ca specialişti ce lucrăm cu astfel de copii). Acest lucru a făcut ca retenţia informaţiilor să fie asigurată.

    Modalitatea în care echipa de proiect a organizat desfăşurarea propriu-zisă a modulului a susţinut întreg demersul de formare. Asigurarea condiţiilor optime de desfăşurare pentru un curs atât de amplu şi cu ţinută ştiinţifică nu este un lucru uşor.
    De aceea doresc să felicit echipa de proiect pentru:

    • ideea cursului;
    • alegerea unor formatori profesionişti;
    • implicarea mai multor judeţe;
    • implicarea mai multor categorii de profesii (psiholog, profesori psihopedadogi, cadre didactice etc.);
    • şi nu în ultimul rând pentru asigurarea susţinerea financiară a formării cursanţilor din alte judeţe.

    Impresii legate de 123 Magic
    • aplicabil la mai multe nivele de vârstă (copilărie şi pubertate – perioade în care e extrem de important să disciplinăm corect copiii, în vederea prevenirii dezvoltării unor tulburări de personalitate);
    • eficienţa sa este susţinută de date statistice şi zeci de ani de experienţă;
    • extrem de uşor de utilizat (nu implică un set standard de materiale, aparatură sau alte mijloace terapeutice, ţine doar de atitudinea ta ca adult în faţa copilului);
    • oricine poate să-l utilizeze (părinţi, bunici, educatoare, învăţători, profesori, psihologi, etc.);
    • răspunde la o paletă largă de întrebări (cauzalitatea comportamentelor copiilor, modalitatea eficientă de relaţionare cu copiii, modalitatea corectă de educare şi dezvoltare a conduitei copiilor etc.);
    • eficient pentru mai multe tipuri de conduite dezadaptative (agresivitate, refuz, rezistenţă, opozant etc.);

    Aştept cu nerăbdare să iniţiez şi alţi adulţi în această metodă, deoarece ştiu cât de mult îşi doresc şi ei schimbarea conduitei elevilor/copiilor cu ADHD. E ca o gură de oxigen pe care eu, ca şi psiholog în învăţământul special, o aşteptam de mult!

    Vă mulţumesc pentru implicare şi vă felicit pentru iniţiativă!
    Cu consideraţie,
    psiholog Ioana Drugaş
    Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Orizont” Oradea

  3. Lavinia Juravle
    Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă "Primăvara" Reşiţa

    Mulţumim pentru oprtunitatea oferită de Fundaţia de Abilitare "Speranţa" de a face parte din viitoarea echipă de specialişti formaţi în metoda 1-2-3 Magic.

    Modulul 1 mi-a stârnit curiozitatea, m-a provocat şi m-a determinat să experimentez metoda propusă în cadrul cursului. De aceea pot spune că:

    • metoda e bine structurată. Trecerea de la o etapă la alta se face metodic, bazându-se pe aplicarea unor strategii specifice fiecărui copil ţinând cont de nivelul de dezvoltare, de gradul de hiperactivitate şi de deficienţele asociate tulturării ADHD;
    • exemplele practice de aplicare a metodei oferă credibilitate şi un real suport atât pentru părinţi cât şi pentru cadrele didactice;
    • este o metodă necesar aplicabilă în toate familiile sec XXI pentru a putea creşte "copii buni".

    Lavinia Juravle
    Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă "Primăvara" Reşiţa

  4. Ileana ŞEITAN
    Şef serviciu Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilităţi DGASPC Timiş

    Mă bucur nespus că am avut ocazia să particip la acest curs. Metoda 1-2-3 Magic mi se pare de o reală valoare, cu o bună aplicabilitate practică şi eu consider că ar putea fi aplicată şi în alte situaţii nu numai în cazul copilului cu ADHD.

    Ar fi de dorit, ar fi de mare folos, dacă s-ar realiza traducerea cărţii! O consider de asemenea valoroasă, fiindcă este o metodă simplu de aplicat cu rezultate rapide, ar fi uşor de însuşit pentru părinţi.

    Este o metodă pragmatică, concretă, ceea ce ar stimula cu siguranţă interesul părintelui, pentru că aşa cum ştim deja, părintele aflat în dificultate caută, solicită de la specialişti sfaturi, sugestii, metode de intervenţie concrete, pe care să le poată folosi în relaţia cu copilul.

    Ori aceasta este o metodă destul de simplu de aplicat şi cu rezultate mai rapide decît în cazul altor intervenţii (cred eu, aşa la prima impresie, sigur trebuie probat!).

    Ileana ŞEITAN
    Şef serviciu Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilităţi DGASPC Timiş

  5. Adriana Tescaşiu
    Psiholog DGASPC Timiş

    Cursul m-a ajutat foarte mult în munca mea cu copiii cu ADHD.

    Modulul anterior mi s-a părut extrem de bine structurat, vizând cunoştinţe teoretice, practice, studii de caz, munca în echipă, etc. Deşi am mai participat la cursuri despre ADHD, este prima dată când mi s-a oferit şansa de a învăţa o metodă efectivă de intervenţie în cazul copiilor cu ADHD.

    Deasemenea am avut şansa să îmi ordonez şi să îmi clarific cunoştinţele teoretice despre ADHD. Metoda 1-2-3 Magic este o metodă practică şi eficientă, pe care o voi folosi în munca mea cu copiii cu ADHD, cu părinţii acestora şi cu ceilalţi specialişti care lucrează cu aceşti copii.

    Adriana Tescaşiu
    Psiholog DGASPC Timiş

  6. Echipa Asociaţiei NAGUAL Slatina

    Ne-am simţit onorate să participăm la acest workshop cu o temă atât de actuală ca ADHD. Cursul a fost bine structurat pe înţelesul tuturor, iar maniera interactivă de predare a rezolvat o mulţime de probleme ridicate de cursanţi. D-nele ANDREA si HOLLY au fost foarte deschise si receptive la nevoile noastre de înţelegere a copilului cu ADHD. A fost extrem de plăcut datorită atmosferei degajate a sesiunilor de predare, iar cei trei paşi (stoparea comportamentului nedorit, încurajarea comportamentului pozitiv, îmbunătăţirea relaţiilor) au făcut cursul uşor de urmărit şi înţeles. Metoda 1,2,3 Magic a fost foarte, foarte bine explicată cu exemple relevante, abundente, uşor de pus în practică. Personal am aplicat metoda unui copil cu probleme comportamentale, rezultatul fiind peste aşteptări de rapid (un am ajuns la 3!). Nu în ultimul rând mulţumim gazdelor pentru organizarea impecabilă şi a atenţiei cu care am fost tratate. Aşteptăm cu nerăbdare modulul II şi întâlnirea cu ceilalţi cursanţi.

    Cu respect şi mulţumiri echipa Asociaţiei NAGUAL Slatina



 Continental Corporation
 Hotel Strelitia Timisoara
 Arcatim Farmaceutice SA
 



 

      

   Creare cont nou
   Recuperare parola


 

 

      


 
Un nou început. Inaugurarea noului sediu al F.A. Speranţa,
3 decembrie 2013

Campania "ADHD EXISTĂ"

FLASHMOB ADHD EXISTĂ






Curs de formare: Evaluare şi intervenţie în cadrul tulburării hiperkinetice cu deficit de atenţie



  Acasă| Dezvoltare| ADHD| Articole şi Studii| Evenimente| Librărie| Centrul de resurse| Întrebări frecvente| Galerie foto| Forum| Contact
Copyright (c) 2011-2014 www.adhd-speranta.ro. All rights reserved. Website by Bin Soft&Hard