Open Society Institute Mental Health Initiative
 Club Rotary Timişoara Cetate
 Club Rotaract Timişoara Cetate
 SC Gauss SRL

Parteneri:
Fundaţia de abilitare
"Speranţa"

Copil-Speranţa.ro
The National Attention Deficit
Disorder Information and
Support Service

Asociaţia Nagual

Parteneri media:
TM Press
www.tmpress.ro - Informație curată
Radio România Timişoara
Radio Romnnia Timisoara
TVR Timişoara
TVR Timisoara

   ADHD


ADHD  »  Stima de sine la copilul cu ADHD

Ce este stima de sine?
Psih. Baba Letiţia

Fiecare dintre noi ne formăm o imagine mentală despre ceea ce suntem şi cine suntem, despre ceea ce putem face şi care sunt slăbiciunile noastre. Vom dezvolta aceasta imagine de sine de-a lungul timpului, începând din mica copilărie de la 2-3 ani.

Copilul îşi formează stima de sine sub influenţa reacţiilor celorlalţi. Părinţii, profesorii, bunicii toate persoanele importante în viaţa copilului sunt ca o oglindă, care îi arată copilului cât este de apreciat, iubit sau valos este el, pentru ei. Aceste relaţii, interacţiuni sunt oglinda prin intermediul căreia copilul îşi formează şi dezvoltă stima de sine.

ADHD afectează respectul de sine al copilului?

Dacă da! Prin ce şi cum este afectat respectul de sine al copilului cu ADHD?

    •   Prin jigniri: cuvintele, intonaţia, mimica, pe care le folosim. Să nu uităm că aceşti copii sunt foarte sensibili.
      Remarcile ca: „Chiar mă deranjezi”; „M-am săturat de mizeriile tale” focalizate pe copil şi nu pe comportamentul lui fac mult rău acestor copii.
    •   Nu este bine să criticăm personalitatea copilului ci comportamentul lui.
    •   Prin prea multă protecţie. Să avem încredere în copilul nostru.
      De multe ori părinţii şi profesorii conştienţi de expunerile la pericole ale copiilor cu acest diagnostic, din dorinţa de protecţie a copilului fac aprecieri inadecvate, care amintesc copilului de incompetenţele sale:
      - „Nu te urca în copac. Stii că totdeauna cazi de acolo!”
      - „Nu încerca să faci aceasta singur. Ştii că te răneşti de fiecare dată!”
    •   Prin comparaţii. Copii sunt unici nu trebuie comparaţi cu fraţii, vecinii, verişorii, colegi de clasă etc.
      Copilul cu ADHD nu va fi la fel de ordonat ca fratele lui sau nu va învăţa la fel de bine ca premiantul clasei.

      Paşi pentru îmbunătăţirea stimei de sine
    •   Să ne concentrăm asupra a ceea ce poate să facă copilul.
      Să facem aprecieri care incurajează copilul şi-l motivează:
      „Este nevoie să-ţi mai reorganizezi pagina din caietul de matematică. Este mai bine. Uite, tu ai acum, mult mai multe răspunsuri corecte decât data trecută”.
      Limbajul folosit este foarte important.
    •   Să evităm comentariile critice.
      Comentarii ca: eşti prost, stupid, periculos, rău etc. scad stima de sine şi încurajează depresia copilului.
    •   Trebuie să oferim oportunităţi în care copilul să aibă succes şi foarte multă laudă, laudă, laudă!

Concluzii:
Stima de sine joacă un rol important în aproape tot ceea ce facem. Este important să îmbunătăţim stima de sine a copiilor cu ADHD. Ei vor avea rezultate mai bune la şcoală, îşi vor face cu mai multă uşurinţă prieteni, vor avea relaţii mai bune cu colegii de clasă. Cu o stimă de sine crescută copii cu ADHD se vor simţi mai fericiţi şi vor reacţiona mult mai adecvat atunci când fac greşeli.



Merită efortul !!!!



 Continental Corporation
 Hotel Strelitia Timisoara
 Arcatim Farmaceutice SA
 



 

      

   Creare cont nou
   Recuperare parola


 

 

      


 
Un nou început. Inaugurarea noului sediu al F.A. Speranţa,
3 decembrie 2013

Campania "ADHD EXISTĂ"

FLASHMOB ADHD EXISTĂ






Curs de formare: Evaluare şi intervenţie în cadrul tulburării hiperkinetice cu deficit de atenţie



  Acasă| Dezvoltare| ADHD| Articole şi Studii| Evenimente| Librărie| Centrul de resurse| Întrebări frecvente| Galerie foto| Forum| Contact
Copyright (c) 2011-2014 www.adhd-speranta.ro. All rights reserved. Website by Bin Soft&Hard