Open Society Institute Mental Health Initiative
 Club Rotary Timişoara Cetate
 Club Rotaract Timişoara Cetate
 SC Gauss SRL

Parteneri:
Fundaţia de abilitare
"Speranţa"

Copil-Speranţa.ro
The National Attention Deficit
Disorder Information and
Support Service

Asociaţia Nagual

Parteneri media:
TM Press
www.tmpress.ro - Informație curată
Radio România Timişoara
Radio Romnnia Timisoara
TVR Timişoara
TVR Timisoara

   Particularităţi de dezvoltare


Particularităţi de dezvoltare  »  Dezvoltarea competenţelor şi interacţiunile perioadei de şcolar mic (6-11 ani) după Tiberiu Mircea în "Tratat de psihopatologie şi sănătate mentală a copilului şi adolescentului", volumul I, Editura Augusta, Editura ArtPress, 2004, pag. 121-128

Debutul pregătiri şcolare coincide cu maturarea funcţiilor cognitive ce permit însuşirea cititului şi calculului aritmetic. Aceste praxii, din punct de vedere al funcţionării motorii şi a proceselor psihice sunt filogenetic mai noi, iar cerinţele sunt raportate la timpul istoric.

Dacă în urmă cu câteva secole cititul, calculul matematic şi scrisul erau activităţi ale unei caste privilegiate, în secolul din urmă această activitate a devenit una de bază în perioada 6-11 ani la majoritatea populaţiei. Programele de învăţământ de masă au ca scop însuşirea abilităţilor academice de bază, care să permită accesul la informaţie a cât mai multor indivizi.

Pentru aceasta copilul în vârstă de 6 ani trebuie să aibă maturate o serie de procese psihologice şi aptitudini motrice, în special de motricitate fină, care să permită exersarea aşa numitelor funcţii instrumentale (scris, citit, calcul). Perioada modernă aduce noi cerinţe în domeniul abilităţilor necesare folosirii computerului şi cunoaşterii unei limbi străine ca bătutul la taste, navigatul pe internet şi abilităţi lingvistice.

Programul de şcolarizare cere ca un copil de 6 ani să fie capabil să-şi concentreze voluntar atenţia cel puţin 30 minute şi să stea în bancă pe perioada unei ore (45 minute). De asemenea el participă la lecţii alături de un colectiv de elevi, colegi de clasă, unde ca de obicei în grup se stabilesc ierarhii, interacţiuni şi prietenii. Rolul familiei rămâne încă important, dar cu o clarificare realistă asupra poziţiei pe care o are în familie şi a calităţii părinţilor săi.


 Continental Corporation
 Hotel Strelitia Timisoara
 Arcatim Farmaceutice SA
 



 

      

   Creare cont nou
   Recuperare parola


 

 

      


 
Un nou început. Inaugurarea noului sediu al F.A. Speranţa,
3 decembrie 2013

Campania "ADHD EXISTĂ"

FLASHMOB ADHD EXISTĂ






Curs de formare: Evaluare şi intervenţie în cadrul tulburării hiperkinetice cu deficit de atenţie



  Acasă| Dezvoltare| ADHD| Articole şi Studii| Evenimente| Librărie| Centrul de resurse| Întrebări frecvente| Galerie foto| Forum| Contact
Copyright (c) 2011-2014 www.adhd-speranta.ro. All rights reserved. Website by Bin Soft&Hard